Ježíš je na Tinderu poprvé v Česku
autor: archiv divadla
zvětšit obrázekMěstská divadla pražská uvedou v Komedii konceptuální dílo, které zvědavě zkoumá naši paralelní přítomnost ve světě sociálních sítí. Jediná dvě představení se uskuteční 23. a 24. dubna 2024. Rodrigo García a s ním tři herci, kteří bezstarostně ignorují divadelní konvenci, kytarista, jehož nástroj vůbec nezní jako kytara, a inscenace s názvem, který odkazuje na všudypřítomnost Boží.
Rodrigo García je původem argentinský divadelní režisér, dramatik a scénograf, laureát Evropské divadelní ceny z roku 2010. Narodil se v roce 1964 v Buenos Aires. V roce 1986 se přestěhoval do Španělska, kde pracoval jako režisér a záhy založil vlastní divadelní společnost La Carniceria Teatro (Divadelní řeznictví). Pro jeho tvorbu je typický extrémní fyzický projev doprovázený myšlenkově radikálními texty útočícími na publikum a s ním i na celou hyperkorektní západní civilizaci.
Inscenace Ježíš je na Tinderu měla premiéru před necelým rokem v Madridu jako koprodukční projekt tamějšího Teatro de La Abadía a Městských divadel pražských. Také v tomto divadelním pojednání nad technologiemi a sociálními sítěmi se vrací Garcíovy charakteristické prvky: nezvyklé objekty například v podobě robotického psa, stylizovaná pohybová složka, výrazné textové plochy, komiksové projekce, živá hudba, jídlo. A samozřejmě kritický osten vůči současné společnosti. „Moje hry jsou útokem proti rutině. Netvrdím, že jsme díky nim lepší, ale snad rozšiřují náš vesmír a naši vnímavost,“ říká kontroverzní světový režisér. A dodává: „Snažím se být výrazný, ale nekřičet.“
Ředitel MDP Daniel Přibyl k této výjimečné koprodukci uvádí: „Jednou z osobností současného postmoderního divadla, kterou jsem si vždy přál představit českému publiku, je Rodrigo García. Na jevišti ukázal již ledacos: nechal umírat humry, ostříhat ženy nebo ničit kilogramy jídla na nahých lidských tělech. Pobouřil feministky, ochránce zvířat i křesťany. Toto představení není explicitně provokativní, jako byla ta předchozí. Je to Garcíova esej o naší civilizační pošetilosti, o triumfu triviality ve společnosti prostoupené technologiemi, interpretovaná třemi mladými herci, jedním hudebníkem a jedním robotickým psem. Představení je překvapivě abstraktní a poetické, přitom ale ve výpovědi razantní.“
Představení uvádíme ve španělském jazyce s českými titulky.
Časopis 21 - rubriky
Články v rubrice - Zveme ...
Boha v Las Vegas uvede Divadlo Na zábradlí
Divadlo Na zábradlí připravuje poslední premiéru sezony – v režii tandemu Petr Erbes a Boris Jedinák pop ...celý článek
Michael Sheen v pyžamu v jubilejní hře NT Live
Michael Sheen je znám především z rolí Tonyho Blaira ve filmu Královna či anděla v seriálu Dobrá znamení, sám ...celý článek
Na jevišti se objeví Věštkyně
Na jeviště Divadla Na Fidlovačce přichází hostující inscenace Věštkyně. V hlavních rolích bláznivé komedie div ...celý článek
Divadlo Continuo uvede Closing Time
Divadlo Continuo představí novou inscenaci CLOSING TIME. Čtyři performeři v šestimetrové aréně obklopené divák ...celý článek
VČD otevře svou letní scénu na Kunětické hoře
Na rondelu hradu Kunětická hora již stojí amfiteátr, který je každoroční předprázdninovou scénou herců Východo ...celý článek
HaDivadlo uvede v pražské premiéře dvě nové inscenace
Brněnské HaDivadlo scéna Centra experimentálního divadla představí pražskému publiku dvě nejnovější inscenace ...celý článek
Časopis 21 - sekce
HUDBA
Festival Praha žije hudbou opět zaplní ulice
Veřejná prostranství hlavního města opět po roce rozezní a roztančí festival Praha žije hudbou. Na více než dv celý článek
OPERA/ TANEC
Rok české hudby – Jan Kubelík
Legenda jménem Kubelík
Dokument o krásném uměleckém a lidském vztahu otce a syna – významného houslov celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Filmové tipy 21. týden
Boj o oheň
Kdo měl oheň, měl i život. Francouzské koprodukční drama (1981). Hrají: E. McGill, R. Perlman, R celý článek